HTML

Jege az El Camino-n

Friss topikok

Címkék

Archívum

21. nap Pereje – O Cebreiro 2011.08.14. Újra a hegyekben

2011.08.28. 16:48 bjegesi

Management summary

Km: 23,1 km

Hostel rating (1-5 skalan): O Cebreiro municipal 3

Etap nehezsege: 3,5 (nem kis emelkedő)

Idojaras (1-5 skalan: 1 szar, 5 nagyon jo): 3

Faradtsag (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 3,5

Lelki rahangolodas, ALFA szint (1-5skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 3

Fizikai fajdalom, OMEGA szint (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 3

Szivas faktor (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 2,5

Igenyessegi szintem (0-5 skalan: 0 semmi, 1 kicsit, 5 nagyon): 2,5

Joerzes, azaz hogy is vagyok (1-5 skalan: 1 szarul, 5 nagyon jol): 4

 

Tudtad-e?

- hogy ma átértem Galicia autonóm körzetbe (az utolsó az utam során), mely a legtitokzatosabb Spanyolországban a kereszténység előtti gondolatvilág miatt? (Kr.e. 4000-2000 közötti megalitkultúra sírok, kőbe vésett bronzkori misztikus szimbólumok találhatóak itt, illetve rengeteg kelta emlék Kr. e. 700- Kr.e.135 közöttből)

- hogy Galicia a kelta Gallaker szóból ered és a galiciai nyelv a gellego is a keltáknak köszönhető, ami egy dallamos, nagyon lágy nyelv?

- hogy Galiciára oly jellemző ovális alakú zömök, nádtetős ház a pallloza kelta eredetű? (Ma már nem élnek benne, mint ahogy a magyarok sem élnek jurtában már J)

- hogy a Camino védjegyévé vált sárga útjelző nyilakat O Cebreiro 60-as évekbeli plébánosa Elias Valina festette ki 1984-ben Franciaországtól Santiago-ig és Ő volt a modernkori Camino zarándoklat egyik legnagyobb promotere?

 

És a mai story

 

Még tegnap este megismerkedtem 2 amcsival, az egyik csak 16 éves, a másik a 27 évével vigyáz rá, velük meg Katával mentem ma szinte egész nap, legalább gyakoroltam az angolt, meg tanítottam kis magyart nekik J 1500 m-re kellett ma felmászni, elég jelentős emelkedőkkel, az idősebb amcsival mentem végig, a fiatalokat magunk mögött hagytuk, a mászás közben beszélni sem volt könnyű, ráadásul angolul, meg az alap 10-15 általános tudnivalón túl már komolyabban elmélyültünk egy-két témában is. Néha bevártuk a tinédzsereket, ja Katát már csak a húgomnak hívom, szegény nem nagyon ismeri az Edda számokat sem.. Meg a Moszkva tér filmet sem..

Hajnalban a sötétben menet közben szembe jött egy alak, aztán kiderült, Greg az akit pár napja ismertem meg.. Fel volt kötve a keze, visszafelé ment, elesett és a válla, kulccsontja megsérült, mert így nem bírta vinni a zsákját. Egy autó felvette és elvitte vissza a városba, azóta sem tudunk róla, lehet fel kellett adnia a cél előtt 150 km-re? Intő jel.. Kemény lenne, de sajnos van ilyen. Asszem nekem is nagyon oda kell figyelnem, nehogy valami bajom essen itt a végén. A story-ban az a nagy gát még, hogy tavaly is elkezdte Greg a Camino-t, de 2. nap a barátnője leesett az emeleteságyról és eltört a válla, így feladták.. remélem sikerül neki valahogy végigmenni, és nem adja fel végleg.. Az ember ilyenkor ordítani tudna, milyen apróságok miatt félrecsúszhatnak dolgok.. Ha feladod.. https://www.youtube.com/watch?v=gbnoeg4z4P8

 

Érdekes amióta itt vagyok nagyon keveset káromkodtam, persze mert nincs miért J Nem is értem otthon miért káromkodom?? J

Ma tanultam egy nagyon fontos dolgot. A 0,33-as dobozos kóla45 fokban a peremén megáll, kibontva is! J Az amcsiknál egy fiatal tanár közel 3000 dollárt keres havonta, az otthoni kb. 5-szörösét..

A hegyekbe felérve lehűlt a levegő kb. 5-6 fokkal, így ma délután fáztam, a szieszta helyett meg előkerültek a porlevesek, 3az1benek és így a forróság elöntötte a testem.

 

A galiciai hegyekbe felérve kék ég és zöld a fű nekem, nagyszerű hogy élek https://www.youtube.com/watch?v=rPQW6oY2E94 de néha összefolynak, de hát tudjuk lehet akár zöld az ég és kék a fű is https://www.youtube.com/watch?v=3Jv-BEPF18o nekem mindegy mindegy hisz végülis így gyönyörű J

 

Igazából itt szinte semmi nem hiányzik otthonról, , 1 dolgot kivéve, de az nagyon, viszont ez nagyon jó, mert azt jelenti, hogy nagyon fontos nekem.. J na ki találjátok mi/ki az? J

 

A Camino arra is jó, hogy az ember átérzi, megérti azt, hogy mik azok a dolgok melyek igazán fontosak és az ember nem tud élni nélküle élni, és ezek a boldogság, család, szerelem, jókedv.. A többi szinte mind csak külsőség és körítés, ami persze van, kell, de nem az a lényeg.. Asszem a munkát kihagytam a felsorolásból.. Ez véletlen lehet?? J

 

Mindenkinek a friss kútvíz kell

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az amcsi srácokkal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kata is utolért a 152-es km kőnél

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A tipikus galíciai körház

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A csúcsra felérve Galicia elérve

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A mennyasszony 5 kg sót kapott a nyakába..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Megindul a köd..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

..és pillanatok alatt mindent eláraszt. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Panoráma a hegytetőn a szállásnál

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jegecamino.blog.hu/api/trackback/id/tr563185736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása