HTML

Jege az El Camino-n

Friss topikok

Címkék

Archívum

15. nap El Burgo Ranero – León 2011.08.08. Borotválkozás

2011.08.25. 10:42 bjegesi

 
Management summary
Km: 37,9 km
Etap: El Burgo Ranero – León
Hostel rating (1-5 skalan): León 3,5
Etap nehezsege: 2,5
Idojaras (1-5 skalan: 1 szar, 5 nagyon jo): 4
Faradtsag (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 4
Lelki rahangolodas, ALFA szint (1-5skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 3,5
Fizikai fajdalom, OMEGA szint (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 4
Szivas faktor (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 3
Igenyessegi szintem (0-5 skalan: 0 semmi, 1 kicsit, 5 nagyon): 2
Joerzes, azaz hogy is vagyok (1-5 skalan: 1 szarul, 5 nagyon jol): 3,5
 
Tudtad-e?
- hogy León neve a legio szóból ered, ami megegyezik az oroszlán szóval is?
- hogy a leóni katedrális a reimsi katedrális példájául szolgált?
- hogy a leóni katedrális festett üveg díszítésének területe 1900 m2?
 
 
Na es a mai story
León bájos, hangulatos, pezsgő nagyváros tele élettel, az utcákon este csak hömpölygött a tömeg. A katedrális itt is fantasztikus. A burgosi talán kívülről szebb szerintem, de a leóni belül valami varázslatos, hihetetlen mennyiségű színes üvegablakkal, melyeken este 8-kor is átsüt a nap (itt kb. 1,5 órával később sötétedik mint otthon) és megszínezi a hatalmas templomot, ráadásul itt ingyenes a belépés J
Este a bencéseknél aludtam, közös esti ima, zarándokáldás volt, illetve utána a templomban hegedült egy srác, meg volt gitár is, ami hihetetlen élményt adott, a templom akusztikája a hegedűszóval mindenkit elvarázsolt. Breakfast at Tiffany’s betétdala szólt, asszem mindenki ismeri Jhttps://www.youtube.com/watch?v=pob4VcgeX6Q Amit én hallottam az az eredetit messze veri és ez komoly!! Aki nem vallásos, de erre jár a Camino-n, javaslom menjen el, mert tényleg olyan élmények ezek, melyeket máshol nem kap meg az ember.. Libabőrös élmény volt J
A leóni megérkezéssel végetért egy szakasz a Camino-n, elértem a meseta végét J A végére egész megbarátkoztunk J Nagy élmény volt, hogy egyszer a mesetán egy csodaszép naplementét láthattam, mely meggyőzőtt, van szépsége a mesetának is. A színek játéka a búzamezőkkel és a kis falusi templommal melyen a nap utolsó sugarai megcsillantak sok-sok fotót követeltek J elképesztő volt. Balatoni naplementékkel felért Jhttps://www.youtube.com/watch?v=DrzlLNtxvg0
Tényleg valami olyan ez a Camino amit nem lehet leírni, egy fogalom, amit át kell élni, aki csak tudja. Iszonyatosan fáj sokszor a lábam, kegyetlen az út néha velem, velünk, de annyi szépséget, de annyit ad.. Szóval rengeteget beletesz az ember, de még többet kap vissza. Nem a legjobb hasonlat, de a gyermekvállalás, nevelés is ilyen lehet J
Láttam kb. 80 éves embert is itt vándorolni vagy 65 évest, aki 4,5 hónapja úton van a saját házától, láttam kisgyerekeket, csecsemőket babakocsiban. Korhatártalan élmény. De láttam idős kínait, tradicionálisan felöltözve, szinte tipegett egyik lábról a maásikra, de láttam olyant is, akinek nincs lába és 2 művégtagprotézissel napi 15 km-t gyalogolt. És én panaszkodom, hogy fáj a lábam mint az állat, néha alig bírok állni rajta? Azt hiszem semmi az én fájdalmam Hozzájuk képest, ráadásul nekem elmúlik a fájdalom.. Aki esetleg nem ismeri, ajánlom az alábbi linket neki, ez is azt bizonyítja mennyi mindenre képes az ember és hogy csak rajta múlik tud-e, akar-e boldogan élni..https://www.youtube.com/watch?v=Gc4HGQHgeFE&feature=related
Többször elhatároztam az úton, hogy nincs visszafordulás, ha eltévesztem az irányt, otthagyok valahol valamit, engem nem állíthat, vethet vissza semmi.. https://www.youtube.com/watch?v=HgzGwKwLmgM&ob=av2e Mégis kétszer már volt 100 méteres visszafutásom J Az egyik a botokért, amit egyszer egy boltban hagytam J Mégse mehetek a járókeretem nélkül tovább J Egyszer meg egy kalap miatt. Egyébként a kalapom valahol csűnyán elhagytam valahol, nem isvettem észre, de valakinek biztos jól jött, ahol megtalálta J különben is Leónban egy kínaiban sokkal jobb kalapot kaptam 200 forintért J
Ma megvolt az első (és egyben utolsó) hasmenés is J Útmentén a zarándokoknak volt kirakva ringló, ami fincsi volt, de még éretlen J Adományos volt azaz annyit veszel amennyit akarsz és annyi pénzt hagysz ott amennyit akarsz. Épp akkor gyümölcsre vágytam így semmi nem számított, így egy kis adagot betermeltem, hogy felgyorsítsam az anyagcserém J Nyugi, semmi vészes nem történt, még Lopedium sem kellett vagy széntabletta. Ez nem marokkói narancslé, amin 1 doboz gyógyszer sem segít J
Leónba Katával értem (nem sikerült leráznom, végignyomta velem a szakaszt J), egész sokat dumáltunk, fiatal kora ellenére korához képest szerintem egész érett gondolkodású, rengeteg jó tervvel, ötlettel (és nem félt hogy lenyúlom őket J), melyeket szerintem meg is fog valósítani. Hejj, ha én 10 éve ennyire tudtam volna mivel akarok foglalkozni, akkor lehet már tengerparton süttetném a hasam egész évben J
Az utóbbi napokban sok angolul jól beszélővel futottam össze. Na itt már kijöttek azért a nyelvi hiányosságaim, meg a gyönyörű magyar akcentusom J De sosem késő még tanulni J https://www.youtube.com/watch?v=WDZWFQyKX-4&feature=related
A szállás a bencéseknél Leónban egy tömegszállás volt, de a kb. 30-40 emberből senki nem horkolt! Hihetetlen. Ja és a hálóteremben ismét egy híres színész hasonmásával találkoztam. A felnőtt filmek magyar sztárja Vad Katalin német testvére jelent meg J (bocs ide inkább nem linkelek be semmit.. J)
Kitaláltam, ha beérek Leónba, lezárul a meseta és túl leszek a Camino felén (lélektanilag), akkor megborotválkozom. Jelentem teljesítve J Az átalakulás alaposan dokumentált, készült körszakállas kép (http://www.google.hu/imgres?q=mesterh%C3%A1zy+attila&um=1&hl=hu&biw=1440&bih=671&tbm=isch&tbnid=vLiD8eQAoZ171M:&imgrefurl=http://www.hetek.hu/belfold/200906/ot_szekertabor_akarja_megmenteni_az_mszp_t&docid=j32lZYPJO8eTFM&w=269&h=421&ei=IBlVTorPOI3xsgbhzfD8Dw&zoom=1&chk=sbg&iact=rc&dur=359&page=19&tbnh=164&tbnw=105&start=325&ndsp=19&ved=1t:429,r:14,s:325&tx=62&ty=119 na jó nála mindig jobb vagyok, leszek J)
..és bajuszos kép is Jhttps://www.youtube.com/watch?v=4fdzRnS3VuY tényleg nagyon magnumos lett (a német hírhedtséghez inkább nem mertem hasonlítani magam..). Asszem többet nem lesz ilyen, hogy szakáll, bajusz, nagyon nem jó.. Bár itt a Camino nvolt pici előnye, mert ott nem égtem le, nem izzadt annyira alatta, ezt el kell ismerni. Meg így legalább nem másznak rám csajok J
Átáltam egyébként az itteni klímára, szinte már alig izzadok (na Ganxta így kezdődő számát inkább ide nem merem belinkelni..) De szerintem otthon ha egész nap tűz a nap, akkor sokszor melegebb van..

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jegecamino.blog.hu/api/trackback/id/tr693179187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása