HTML

Jege az El Camino-n

Friss topikok

Címkék

Archívum

10. nap Ages - Burgos 2011.08.03. Labkimeles a meseta elott

2011.08.03. 19:50 bjegesi

 

Management summary

Km: 24 km

Etap: Ages - Burgos

Hostel rating (1-5 skalan): BURGOS 4

Etap nehezsege: 2

Idojaras (1-5 skalan: 1 szar, 5 nagyon jo): 4,5

Faradtsag (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 3,5

Lelki rahangolodas, ALFA szint (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 2,5

Fizikai fajdalom, OMEGA szint (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 3,5 (megy felfele..)

Szivas faktor (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 2

Igenyessegi szintem (0-5 skalan: 0 semmi, 1 kicsit, 5 nagyon): 2,5 (lecsokizott poloban neztem ma varost es nem erdekelt)

Joerzes, azaz hogy is vagyok (1-5 skalan: 1 szarul, 5 nagyon jol): 4

 

Tudtad-e?

- hogy Atapuerca telepulesen (ahol ma athaladtam)a vilag legjelentosebb asatasai kozul az egyik itt volt/van? 1994-ben feltartak szenzacionak szamito 800 000 eves csontmaradvanyokat, amelyek az elso europai homo antecessortol szarmaznak. Ez bizonyitottan a a homo sapiens es a neandervolgyi ose volt.

- hogy Burgos a polgarhaoru idejen (1936-39) a nacionalista Franco-kormany szekhelye volt? Ekkortol lendult fel ujbol a kereskedelem es ipar..

- hogy 2016-ban Burgos lesz Europa kulturalis fovarosa? (Es a keszulodes kb. ugy all mint most Pecsett..)

 

Na es a mai story

Hogy konnyitsek a csomagomon meg, ujabb kiteheto cuccok utan neztem, egy adag ragtapasz aldozatul esett, a szallason orulni fognak neki :) a fejkendo is kiesett. na meg "elfolyt" a palinka is :) Aztan meg kutattam es rajottem, hogy a miniborotva hab felet is nyugodtan kinyomhatom. Hogy karba ne vesszen kezmosasra hasznaltam :) Sajnos muszaj aldozatokat hozni a gyozelemert.. :) (Mikozben ezt irtam elbobiskoltam, nem hiaba meleg van..)

Egy erdekesseget is megfigyeltem az utobbi napokban a falusi hazakon. A cserep a teton le van betonozva es neha 2 sort is egymasra raktak. Egyelore nem jottem ra miert, de gondolkodom ezen is :) A mai nap a labam koruli gondolatok kotottek le. A talpam, a sarkam es a terdhajlatom erzem nagyon neha, neha meg meg allok most mar naponta tobbszor es sokszor massziroznom kell, csokolgatnam is, de nem erem el :) persze faj meg par egyeb helyen is.. De valahogy mostmar akar negykezlab is, de odaerek. Most az is nagy melot jelent, hogy estenkent megtalaljam, hogy fekudjek, hogy a legkevesebb helyen es legkevesbe fajjon :) Sok mindenre felkeszultem, de a fajdalmat nem TESZTELTEM.. Ma ezert lassabban is mentem es kevesebbet es, plusz igy legalabb  Burgost is meg tudtam szajtszijingelni.

Reggel egy csucstamadassal kezdtem, melyben meg a lassabb tempommal is nagyon mentem, pedig eleg sziklas terepen kellett felszokdelni, mint ahogy a zergek szoktak.. Meg szerencse, hogy ma kesobb indultam es mire a hegylabahoz ertem kivilagosodott, csunya lett volna sotetben lampaval sziklat maszni.. A hegytetorol pedig a 20 km-re levo Burgos tarul az ember ele. Mar amikor nincs kod. En kb. 50 metert lattam elore, irgum-burgos errol most lemaradtam :) De karpotolt a kodben torteno hegymaszas, ami egy fantasztikus elmeny, nem tudod mit hoz a kovetkezo 50-100 meter, hihetetlen klassz volt, mintha valami sejtelmes fatyolerdoben mennel es barmi megtortenhet. Huuuuu :) az elenk tarulo keprol a Getsemane kert jutott eszembe, mert a sziklas ut mellett egy-egy kisebb tolgyfa volt, ami most jelkepesen olajfa is lehetett volna. Bar a valosagban maskepp nez ki a Getsemane kert, de a filmekben altalaban olyasvalahogy abrazoljak, ahogy most en is lattam elottem a tajat.. Serencsere ma egesz nap kellemes turaido volt, vegiggyalogoltam a burgosi repter mellett is, meg jo hogy nem szalltam fel. https://www.youtube.com/watch?v=JG0nueiXQQg&feature=related Pedig a kepzeletemben mar hazafele jartam.. :) par fiatal spanyol vandor egyebkent szerintem felszallt, mert azon a kornyeken ereztem egy kis fuszagot..

A japanok olyan turabottal nyomjak melybe be van epitve lampa, nem semmi. Ja a lampak. Itt szinte mindenhol figyelnek az energiatakarekossagra. A mosdokban kb. fel perx utan lekapcsolodik a villany, szoval ha az ember a WC-n van, akkor jo ha tudja hol a kapcsolo, nehogy hirtelen sotetben talalja magat es eltevessze a celt.. Egyszer kellett tapogatozzak, mert nem tudtam, hol a kapcsolo (kivetelesen nem volt ejjeli jelzofenye, mint altalaban.) A masik meg amikor mozgaserzekelos a lampa, na akkor meg nem jo faradtan elaludni a WC-n, mert reggelig nem kellsz fel.. :)

Hihetetlen hatasa van egy-egy rosssz lepesnek az uton (na ez most nincs atkotve a WC-s story-bol, de fogadjatok el ezt a dramaturgiat, mintha a Ponyvaregenyben lennenk :) https://www.youtube.com/watch?v=wZBfmBvvotE ). Szoval egy rossz lepes hihetetlen fajdalmakat okozhat, ami miatt akar a tervezethez kepest mas  varosban kenytelen megallni az ember, vagy pihennie kell par napig, ez meg persze egy lavinat indit el, hogy masokkal talalkozik ott az ember, mas dolgokat el meg, stb. ahogy az eletben is. tehat a Pillangohatas itt is jelen van https://www.youtube.com/watch?v=u5dVQfzjDS4 Minden egyes apro tettunkkel, dontesunkkel nagy es jelentos hatast, elterest is elerhetunk, igy nagyon oda kell figyelni.. Ma ezen is sokat gondolkodtam.. Persze a sors lehet meg van irva?? https://www.youtube.com/watch?v=wZJ0TP4nTaE

Remelem nem beszelek magamban, mert par ven zarandoknal (akik mar 1-2-3-4 honapja mennek) ezt eszrevettem, magukban beszelnek, kicsit ijeszto. remelem nem leszek ilyen es nem fogok mondjuk egy roplabdahoz vagy a taskamhoz beszelni mint Tom Hanks http://cspv.hu/cspv_film/_info.html?film_id=00316 Mondjuk ma talalkoztam "Pentek"-kel, Burgosban egy utcazenesz :)

Mikozben ezeket irom elmajszoltam egy nagy tabla mandulas csokit.. Asszem ami napkozben leporog, az delutan visszajon :)

De mit is eszik a peregrino? Hol ezt, hol azt. Ma ebedre epp a burgosi katedralisnal finom kebap-ot burkoltam 3,5 euroert :) jo szaftosat, ahogy szeretem :) Estenkent egyebkent vagy zarandokmenut eszunk (kb. 10-11 euro, 3 fogas plusz bor /viz) vagy fozunk vagy ha van kajaautomata abbol eszunk vagy boltban kaphato keszetelt mikorzunk vagy csak bagettet felvagotttal, tonhallal, sonkaval, sajttal, zoldsegekkel eszunk, epp a konyhai es fozesi es kivansag szerint mi megoldhato es mihez van eronk :) Napkozben pedig osszevissza eszik mindenki amit tud, jellemzoen reggelire peksuti vagy sonkas szendvics vagy gyumolcs vagy hasonlok. Egyebkent nagyon nepszeru a muffin a vandorok kozott, mert olcso, laktato es finom, plusz barmikor konnyen be lehet kapni parat.. :)

Holnaptol nekimegyek a nagy Mesetanak, kb. 5-7 na lesz atvagni, arrafele kevesebb a szallas, kevesebb a kut, kevesebb az ember, kevesebb a haz, azaz a meneteleshez tobb orom es bodotta kell :) https://www.youtube.com/watch?v=GJeJVOkHC4U

Ha nem jelentekzem par napig, akkor az nem azt jelenti, hogy ne kommenteljetek, uzengessetek, sot meginkabb kuldjetek, csak ki tudja mi var a semmisegben.. Amint a vegtelen meseta alfoldon a buzamezok kozott egy internet elerhetoseget talalok jelentkezem, ha kell kiasom mint egy kutat :)

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jegecamino.blog.hu/api/trackback/id/tr973123509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anikoo 2011.08.07. 10:09:06

Szia, Jege! Csüngök szavaidon! Szorgalmasan olvasom a bejegyzéseidet és továbbra is izgulok a folytatásért! Nem tudom i lesz velem, ha nem ásod elő azt az internet kapcsolatot!:) Elvonási tüneteim lesznek!:)

H.T. 2011.08.08. 21:36:55

Jege, nagyon eltűntél...remélem lassan a meseta végéhez közeledsz!Vagy besegítesz ott az idei aratásban?:)Egyébként lassan aktuális a téma, melyet D.L.-nek és nekem megígértél!Szóval várjuk az "élmény"beszámolót!:)

RitaG 2011.08.09. 09:33:51

Jege, biztosan keményedik a "buli", de te igazi túlélő vagy! :)

Kezdem azt hinni, hogy szándékos az infrastruktúra "elfogyása", ahogy haladsz előre felé az úton, hogy jobban elmélkedhessen a peregrino. Látom, hogy lelkileg egyre jobban ráhangolódsz; ez majd segít túlélni a fájdalmat, amit nem teszteltél.
Gondolj arra, hogy hány ember van a Földön aki úgy éli le az életét, hogy gubbaszt egész nap az irodában és áltatja magát, hogy valami hasznosat tett=dolgozott.
Az munka, amit te csinálsz!... Küzdelem az erőkkel és az elemekkel. :)
Mi hiába irigykedünk... néha önkéntelenül is csak egy városnézésnek képzeljük el, amit lezavarunk pár nap alatt, de milyen lehet a város, ha hosszú kilométerek után bukkan elő egy búzatáblából vagy egy kemény hegymenet után...
Hajrá! Hajrá! Lélekben továbbra is Veled menetelünk és várjuk, hogy felbukkanjon az a kút, ahonnan egy pár megabyte-ot ki lehet fogni...:)
süti beállítások módosítása