HTML

Jege az El Camino-n

Friss topikok

Címkék

Archívum

23. nap Samos - Portomarin 2011.08.16. Köd előttem, köd mögöttem

2011.08.28. 18:49 bjegesi

Management summary

Km: 37,5 km

Hostel rating (1-5 skalan): Portomarin egyszerűbb 2-es számú municipal 3

Etap nehezsege: 2,5

Idojaras (1-5 skalan: 1 szar, 5 nagyon jo): 2

Faradtsag (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 4

Lelki rahangolodas, ALFA szint (1-5skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 2

Fizikai fajdalom, OMEGA szint (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 4

Szivas faktor (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 3

Igenyessegi szintem (0-5 skalan: 0 semmi, 1 kicsit, 5 nagyon): 2

Joerzes, azaz hogy is vagyok (1-5 skalan: 1 szarul, 5 nagyon jol): 3,5

 

Tudtad-e?

- hogy Galiciában az emberek főként mezőgazdaságból és halászatból élnek, és Spanyolország egyik legszegényebb vidéke?

- hogy számos kelta hagyomány él még ezen a területen (galiciai duda a gaita) vagy a boszorkányság kérdése? Ha egy galiciait megkérdeznek a boszorkányok létezéséről, akkor egyértelműen kétértelmű választ adnak: Nem hiszek a boszorkányokban, de biztos hogy léteznek.

- hogy a galiciaiak közül sokan hisznek a kövek és a tener természetfeletti erejében?

- hogy évente kb. 20%-kal növekszik a zarándokok száma, ami hatalmas emelkedés?

- hogy a mai Portomarin a 60-as években „készült”, amikor elzárták a völgyben lévő folyót, így a régi település helye víz alá került? (az eredeti település Galicia egyik legvirágzóbb és leggazdagabb falva így víz alá került. De előtte a templomokat kövenként elbontották és alrébb felépítették..)

 

És a mai story

A reggel sötétben kezdtem, ráadásul a lámpámból este kivettelemeket nem találtam, így csak én voltam és a holdvilág. Bár telihold volt, nem változtam farkasemberré és a vérét sem szívtam senkinek, de végre megszerettem a teliholdat is J A hegyek között egy kis völgyben vitt végig az utam, a völgyben csordogáló patak vizében tükröződő telihold vold a lámpám ma hajnalban. Csak a vízcsobogás, a telihold fénye a patakban és én voltunk úton.. J https://www.youtube.com/watch?v=NllDZVYwtik&feature=related

Nincs kedvem írni, meleg van napközben, reggel meg hideg és ma még hatalmas köd is volt délelőtt. Köd előttem köd mögöttem.. szél hozott szél visz el.. néha tényleg így éreztem https://www.youtube.com/watch?v=aS-K8AWyUo4&feature=related Na jó, a ködnek is meg van a szépsége, pedig sokáig nem gondoltam. Láttatok már hatalmas ködben napfelkeltét? Én is csak nehezen láttam meg J de megvan ennek is a szépsége, ahogy a köd fokozatosan ereszkedik le a völgybe, időnként meg megállva majd bele sétálva a ködfelhőbe. A ködszitálás miatt még a hajam is vizes lett. Mivel már úgyis időszerű volt egy hajmosás, így jól jött (gondoltam akkor, aztán később meglett a böjtje..) Na meg sokat nem láttam előre a ködben. Tényleg láttatok már a ködben a semmi közepén kóla automatát felbukkani? itt még az is van, a világ végén.. Ráadásul is Galíciában a piros hátterű kóla automatán nem coca-cola felirat van, hanem Camino kagylójel és a falvak nevei az útvonallal. Otthon miért nem Budapest látnivalói vannak az automatákon?

Ma ültem délután a földön limonádét ittam és kenyeret rágcsáltam, a morzsa meg csak potyogott, nem nápolyi és nem rajzoltam azt.. J https://www.youtube.com/watch?v=XXV2psHtXdI

Kezdünk sokasodni, elértem a 100 km-es kőtáblát, állítólag a spanyoloknál beírják a CV-kbe, ha megcsinálták a Camino-t. A papirhoz meg az utolsó 100 km teljesítése elég.. Asszem én is beírom a CV-mbe, hátha kapok fizetésemelést J

Általában ezen 100km-es vándorokat csak turistának hívja mindenki, jellemzőjük a minihátizsák vagy még az sem, mert kocsival viszik a cuccuk, na meg nem csíkos a lábuk, azaz nem látszik az egyenlőtlen lebarnulás. Egyébként elég sexin vagyok fehér-barna J Az néha rossz, hogy ezen emberek elfoglalják más „régi” zarándokok elől a szállásokat. De az igazi zarándokokat nem zavarja semmi, ott alszik ahol tud. Láttam zarándokokat templomtoronyban aludni, vagy csak kint a szőlőtőkék között, de volt olyan is, hogy valaki be lett csempészve a betelt szállásra.

Ma egy 2 domb között elárasztott völgy partján lévő település, Portomarin volt a cél. A naplementét a hegyoldalból néztem mely csillogot a folyóban, szép volt, főleg mert közben Bettivel beszélhettem J

 

UI: Ma még egy érdekesség történt, egyik spanyol zarándokon egy szigetes Tankcsapda pólót láttam J

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jegecamino.blog.hu/api/trackback/id/tr733185942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása