HTML

Jege az El Camino-n

Friss topikok

Címkék

Archívum

22. nap O Cebreiro - Samos 2011.08.15. Napfelkelte a hegyekben

2011.08.28. 17:36 bjegesi

Management summary

Km: 31,6 km

Hostel rating (1-5 skalan): Samos adományos a kolostor oldalában 2

Etap nehezsege: 2

Idojaras (1-5 skalan: 1 szar, 5 nagyon jo): 4

Faradtsag (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 3,5

Lelki rahangolodas, ALFA szint (1-5skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 4

Fizikai fajdalom, OMEGA szint (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 3,5

Szivas faktor (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 2

Igenyessegi szintem (0-5 skalan: 0 semmi, 1 kicsit, 5 nagyon): 1,5

Joerzes, azaz hogy is vagyok (1-5 skalan: 1 szarul, 5 nagyon jol): 4

 

Tudtad-e?

- hogy Ramil településen (ahol ma áthaladtam) van egy több mint 100 éves gesztenyefa?

- hogy a középkorban a zarándokok Trisastela mészköbányáiból egy darab követ vittek magukkal, amiből a castanedai égetők meszet készítettek, és ezt a santiagoi katedrális építésénél használták fel?

- hogy samosi katedrálist az 5-6. században alapították, a nugati világ egyik legrégebbi kolostora?

- hogy a 8. század végén a későbbi II. Alfonz király Samosban nevelkedett? (Uralkodása idején leltek rá Szent Jakab sírjára, így Ő lett a Jakab út első támogatója.)

- hogy a samosi kolostor kerengője a legnagyobb Spanyolországban?

- hogy a samosi kolostor orgonájában 3850 síp található?

 

És a mai story

Ma az egyik, ha nem a legszebb napfelkeltét láttam és mivel a fényképező objektívja feladta a harcot (én nem J), így maradt a telefonom, amivel kiderült majdnem ugyanolyan jó képeket lehet készíteni, ráadásul a panoráma funkciója elég jó J

A napfelkeltekor kiderült, hogy körülöttem is mindenhol hegyek vannak és a köd, felhők meg megrekedtek a völgyben, így ég és föld között érezhettem magam https://www.youtube.com/watch?v=_wDdhJ33olU&feature=related

Most már rendszeresen látni üres óvszeres zacskókat, asszem elfogyott a türelme sok zarándoknak  J Szóval valahol van itt szex csak senki nem tudja hol.. A csajok mesélik hogy sok pasi nyomul rájuk, és néha nehéz levakarni őket. Meg hallottam, hogy tényleg vannak akik csajozni jönnek, állítólag 2 magyar srác is volt erre nemrég és az volt a céljuk, hogy végigmenjenek a Camino-n.. J Mondjuk ők egy fokkal jobbak mint sajnos az a néhány figura, aki ijesztgeti a csajokat a Camino-n, de szerintem ők helyi spanyolok.. Szóval ma hallottam, hogy pár napja egy sötét reggelen egy meztelen szatír ilyesztgetett csajokat meg üldözte őket, míg hasba nem rúgták.. Szerencsére ritkán hall negatív történeteket itt az ember, de mint mindenhol sajnos előfordulhat.. Egy másik story meg egy a kocsi csomagtartóján meztelenül ülő és játszó fasziról szólt..

Ma egy alternatív útvonalat választottam, azaz nem a főbb Camino úton mentem, melyen kevesebben voltak és sokkal szebb tájakon vitt. Egyik dombról a másikat másztam, amikor az egyik völgyben egyszer csak elém tárult a völgyben egy kolostor, Samos volt, a bencések kolostora. A szállás a kolostor oldalában volt, nem messze tőle egy 9. században épült kis kápolna  a csobogó patakparton. Idilli környezet J Erre nincs net, nincs semmi, szóval ezért nem blogoltam.. J Valamiért viszont állandóan szól a harang. Giling galang szól a harang boldogságom határtalan J https://www.youtube.com/watch?v=n0lth-FnYZg

A szálláshoz érve olyan fáradt voltam, hogy Kata kenyerét és sajtját a földön ülve egy zacskóról ettem meg a koszban.. Igényesség esik.. Ma újabb magyarral futottam össze, Diával, akivel megint jól jártam J Spanyol tanár, ami többször jól jött J

A monostort is megnéztem spanyol idegenvezetéssel, de még jó hogy valamelyik magyar csaj a közelemben van és tolmácsol ha kell J Cserébe persze én meg jófej vagyok J

A bencés kolostor nagy szép volt, de volt egy érdekes festmény benne, amin az egyik kisangyal fekete volt.. Bevallom eddig ilyen színes angyalábrázolást még nem láttam J A kolostor egyik misére is használt kis kápolnája 8 részre volt osztva, a középen álló asztal 8szögletű volt, 8 lábbal, a teremben 8 ablak volt.. Tudjátok miért? https://www.youtube.com/watch?v=rvVAex4r0_8 na majdnem, de nem teljesen. 8 óra munka 8 óra ima, 8 óra pihenés.

Az amcsi srácokkal vacsiztunk, azt mondták az egyik magyar dalra, amit énekeltünk, hogy olyan mint egy star wars zene, tudjátok melyik volt az?? https://www.youtube.com/watch?v=MecLsLZAVps Szerintetek olyan mint a star wars zene?

Azt tudtátok egyébként, hogy a „fülolaj” a legszebben hangzó magyar szó (a külföldieknek), legalábbis Kosztolányi állítása szerint?

 

Este gyönyörű szép „csillagos este volt” https://www.youtube.com/watch?v=g5KjCDc-kOs mint 2 hónappal ezelőtt.. amikor a szerelem szembe jött..

Én meg csak néztem, néztem az ég felé.. https://www.youtube.com/watch?v=1lOoIgGFy24

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jegecamino.blog.hu/api/trackback/id/tr243185811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása