HTML

Jege az El Camino-n

Friss topikok

Címkék

Archívum

20. nap Ponferrada - Pereje 2011.08.13. Poloska para

2011.08.27. 23:29 bjegesi

Management summary

Km: 30,0 km

Hostel rating (1-5 skalan): Pereje 4,5 (nyugodt, pici, szimpla ágyak!)

Etap nehezsege: 1,5

Idojaras (1-5 skalan: 1 szar, 5 nagyon jo): 3,5

Faradtsag (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 3,5

Lelki rahangolodas, ALFA szint (1-5skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 3

Fizikai fajdalom, OMEGA szint (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 3,5

Szivas faktor (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 2

Igenyessegi szintem (0-5 skalan: 0 semmi, 1 kicsit, 5 nagyon): 2

Joerzes, azaz hogy is vagyok (1-5 skalan: 1 szarul, 5 nagyon jol): 3,5

 

Tudtad-e?

- hogy Ponferrada jelentése a pons ferrata szóból ered, ami vashidat jelent?

- hogy Villafranca del Bierzo-t kis compostella-ként is emlegetik, mivel a középkorban a beteg és gyenge zarándokok csak eddig jutottak, (mert a hágón nem bírtak már átkelni), de ugyanazt a feloldozást megkapták itt mint amit mások Santiago-ban?

- hogy Villafranca a nevét az ide a Cluny kolostorból települt francia szerzeteseknek köszönheti (villa de francos)?

- hogy Villafranca-ban található apácakolostorban áll Európa legnagyobb és legöregebb 33 méteres ciprusfája (valszínű több mint 400 éves)?

Na és a mai story

 

A nap egészét teljesen egyedül mentem, szerencsére alig találkoztam valakivel, jó ritmusban voltam. Úgy mentem, hogy mással kevésbé találkozzak. Jó a taktikám szerintem. Ha lehet nem a könyv szerinte megyek, mert sokan azt nézik és ahol tudok inkább kis szállásokon szállok meg, nem nagyvárosban. Ha van több út (elágazások vannak és több párhuzamos Camino útvonal is lehet), akkor a kevésbé preferáltat választom. Jellemzően ezek hosszabbak, de szebbek is és kevesebb rajtuk a vándor, a „turisták” meg egyáltalán nem mennek ezen J A eszembe jut https://www.youtube.com/watch?v=77TAQVusaJY&feature=related

Szóval ha lehet, akkor a frekventált városok után 1-2 faluval szállok meg, így van előnyöm azokkal szemben akik a városból indulnak, nem tudnak napközben utolérni, így a tömeg mögöttem van J Ennek köszönhetően szállások is mindig voltak, nem volt megtelt táblás fogadtatásom még.. Mivel a tömeg mögöttem így még a csendet is élvezhetem, ráadásul a velem egy szálláson megszállók előtt szoktam indulni, így néha órákig embereket sem látok és élvezem a természetet vagy amit akarok :)

Ma mondjuk nagyvárosban kezdtem, de gyorsan egy alternatív útvonalra áttérve elhagytam mindenkit és délben már a hegyek között megbúvó csodaszép kisváros Villafranca del Bierzo-t csodálhattam, olyan Kőszeg szerű, de szerintem szebb..

A nap ma is sütött https://www.youtube.com/watch?v=eo5YzA-U4PY&feature=related de elviselhető, főleg ha ilyen zenék vannak J

A nap felismerése (ami már régóta a szemem előtt volt) egyébként, hogy a falvakban ahol a házak között apró nemzeti zászlók vannak egy madzagra kifeszítve ott, tuti egy kocsma, bár van J Így messziről tudja az ember hol lehet megállni J https://www.youtube.com/watch?v=amXeJrA-wDc&ob=av3n

A hegyekben ma átmentem Tardajos-on, aminek egyetlen lakott „háza” van, tetején a fő nemzetek nagy lobogói és köztük a középpontban a magyar nemzeti lobogó volt J Ilyenkor az ember magyarsága mindig feltör.. Ha én zászló volnék.. https://www.youtube.com/watch?v=6ojhBoj8bP8&feature=related

Tardajos egyetlen lakója Tomás, aki a templomos lovagok életét kívánja követni, van nála szálláslehetőség is, bár zuhany és öblítős WC nincs, csak pottyantós.. Bátrak kipróbálhatják nála az éjszakát, tuti egy élmény, de erre én most nem vágytam, vagy csak még igényes vagyok?? J

Láttam ma végre Seat-okat is, Bálintnak üzenem, hogy egy Lada formájú régi Seat lökhárítóját odaadták volna, de nem volt nálam elég pénz az alkudozáshoz, ezt meg adományként most nem adták, ez van, a pénz az úr.. https://www.youtube.com/watch?v=ETxmCCsMoD0&ob=av3e

Ma nagy magányomban nagyon Betti hiányom volt, meg a fáradtság is elkezdett kijönni, így délután egy kis alvással próbáltam regenerálódni J Amíg aludtam, addig a cuccaim napoztattam, meg mostam, mert előző nap az alattam lévő ágyban volt poloska, így a paranoiám előjött megint, szóval óvintézkedéseket kellett tenni. na azért Árpáddal objektumot nem építtettem https://www.youtube.com/watch?v=ETxmCCsMoD0&ob=av3e

Szóval a kis poloskák nem bírják a meleget, ezért megnapoztattam mindenem, hogy tuti ne is akarjanak engem, ha esetleg mégis engem is meg akarnának környékezni J

Érzem, hogy közeledek Galíciához, végre megint rengeteg hegycsúcs, völgy van. Egyik nap szinte egész nap csak felmentem, másnap lementem. Hihetetlen szép tájakon és utakon, ki szerpentineken megyek.. és régóta zúgják a fákon a kabócák, hogy láss ezer csodát.. J https://www.youtube.com/watch?v=I_W_Xgt7QDw

Időnként csak megállok és nézek, nézek és nézek.. Ha meg éppen nincsenek hegyek, akkor gyümölcsösök, szőlőültetvények és gesztenyések között bandukolok..

A talpam egész jól van, alig fáj napközben, köszönhetően a kevesebb km-eknek. A sarkamon viszont a régi vízhólyagok lassan akarnak gyógyulni, mostanában ezek szoktak néha fájni, de leleukoplasztozom J Ez olyan mint futásnál egyesek a mellbimbójukat ragasztják le, hogy ne dörzsölődjön ki. Éjjel meg a lábam igyekszem lelógatni a lábam az ágyról, így kényelmesebb.. J

Na ma megint visszatért a világbéke fíling, mert ugye tudjuk hogy a zene legyőz mindent J https://www.youtube.com/watch?v=cLCz4llj2Cs egyébként szerintem ez egy jó szám a LL. fiatalembertől na meg Mary-től erről eszembe jut egy nagyon romantikus szám, melynek sajnos a címét nem tudom lefordítani.. https://www.youtube.com/watch?v=cLCz4llj2Cs

 

Tipikus harangtorony: kistető a harangozónak és gólyafészek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alternatív úton Villafranca felé

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A hegyek között megbúvó Villafranca

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Végre nem emeletes ágy :)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jegecamino.blog.hu/api/trackback/id/tr843184717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rovarirtó · http://www.agrohydro.hu 2012.11.20. 20:13:05

Javaslom hogy egy hotelszobába való való becuccolás előtt erős zseblámpával akkurátusan nézd át a matracot (főleg a szélső varrásokat és hajtásokat), háttámlát, ágyrácsot. Ezen kívül az ágy környéki összes zugot, falvédő felfogatást, polc illesztést stb stb az ágy 1-2m-es körzetében. Fekete pöttyök egyrakáson, levedlett lárvabőrök, megbúvó poloska esetén azonnali menekülés. További infó a felismerésről: www.agrohydro.hu/poloskairtas.html
süti beállítások módosítása