HTML

Jege az El Camino-n

Friss topikok

Címkék

Archívum

18.nap Astorga - Foncebadón 2011.08.11. Szállás a templomban

2011.08.26. 15:31 bjegesi

Management summary

Km: 25,6 km

Hostel rating (1-5 skalan): Foncebadón templomban adományos 3 (de különleges élmény)

Etap nehezsege: 3

Idojaras (1-5 skalan: 1 szar, 5 nagyon jo): 3,5

Faradtsag (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 3,5

Lelki rahangolodas, ALFA szint (1-5skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 4

Fizikai fajdalom, OMEGA szint (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 3,5

Szivas faktor (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 3

Igenyessegi szintem (0-5 skalan: 0 semmi, 1 kicsit, 5 nagyon): 2,5

Joerzes, azaz hogy is vagyok (1-5 skalan: 1 szarul, 5 nagyon jol): 3,5

 

Tudtad-e?

- hogy egyesek szerint Mauregato asztúriai királyról kapta egyesek szerint a régió a nevét, aki a 8. században a móroknak sarcként évente 100 szüzet adott át?

 

És a mai story

Reggel sötétben indultam, de Astorga egy apró ki meglepetést tartogatott még számomra. Az utcán a hajnalban zarándoklóknak az utcakőbe épített kis sárga lámpák jelezték a Camino útvonalát, az irányt, így nem is igazán lehet eltévedni J

Napközben jól bírom a tempót, főleg ha 25-30 km-t megyek csak, viszont mikor megállok a nap végén, elfáradok és fáj.. Most már szárad a bőröm is, hiába tolom ezerrel ezért a vitaminokat, pezsgőtablettákat, gyümölcsöket, szív ki rendesen a nap, meg nyílván érzi a terhelést a szervezetem is, de most már úgyis kisebb dózisokat kap J

Már most félek, hogy az itt beállt napi rutin otthon nem fog működni.. Óra ébreszt 5-6 között, szem kinyit, kómán fogmosás, WC, felöltözés, elpakolás hátizsákba, láb lekezelés (leukoplaszttal leragasztás, h ne dörzsölődjön), camelbag megtöltése vízzel, csekklist ellenőrzés, h minden megvan-e, kis adag kaja kézbe és indulás, gyaloglás lámpával majd nélküle, kávé és reggeli szünet 8-9 között, pulóver levétele, gyaloglás (közben dumálás ezzel-azzal, fotózás, éneklés, stb.), majd pihenés közben zoknicsere és lábmasszírozás, esetleg kis kaja és víz újratöltés, majd ismét gyaloglás és ismét pihenés közben néha cipőfűzőn húzás és zoknicsere, gyaloglás, megérkezés, csekkin szállásra, fürdés, lábkezelés, mosás, evés, pihenés, boltba menés, falu-város megnézése, evés, előkészület másnapra (útvonal, szállások, pakolás, stb.), fogmosás, WC, lefekvés és alvás 21-22 körül. Ez az alapfolyamat, ami persze néha eltérhet J meg persze van mindig pár apróság amiben eltér, meg annyira nem unalmas, mint itt leírva J Egyébként hasonlót csinál mindenki otthon is, csak a gyaloglás helyett Nektek munka van J na meg itt nincs stressz J https://www.youtube.com/watch?v=pK1EPyhPqco

A mai etap hegymászás volt J 1439 m-ig felmásztam, duzzadtam az erőtől, tűző napon is elsuhantam mindenki mellett, úgy hogyegész nagy kávészünetet is tartottam, mertsikerült ma reggel Bettivel beszélnünk J Rengeteget jelentett és így le tudtam könnyen gyűrni a hegyet J https://www.youtube.com/watch?v=DFd-76S5Gfc&feature=related Meg Betti mondta, hogy ha nincs is itt, beszéljek hozzá nyugodtan, ha hiányzik. Beszéltem én.. J Meg néha nyögtem is felfelé a hegyen, ha nagy emelkedő volt.. J

Jaj, ma találkoztam egy ismert magyarral is, de nemzetbiztonsági okokból nem mondhatom meg ki volt az, mert egyedül volt, nem vigyáztak rá. Igaz kicsit szakállasabb volt mint otthon, de én is J Nem ismert meg szerintem, de visszaköszönt J Szóval most már egy spanyol Sólyom is mögöttem zarándokol J

Kezdenek egyre többen lenni, többen csatlakoznak az Úthoz Leónban és Astorgában is, már már alig van aki Saint Jean-ban kezdett. Egyébként könnyen felismerhető aki mostanában kezdett, általában nagy hátizsákja van, van nála még polifoam és egy csomó felesleges cucc lóg a zsákján (pl. plüssállatok). Aztán frissek még, kisimult arcuk van, kevésbé szürkés (koszos) a pólójuk, jellemzően az első napok izomproblémái jönnek náluk elő, nincsenek még vízhólyagjaik, kevésbé sántikálnak, és nem csíkosra sült a bőrük J felettébb hangosak és jókedvűek és nem nagyon Buen Camino-znak, csak ha rájuk köszönsz. Kezd is zavarni a tömeg, néha mintha egy utcán lenne az ember, szépen sétálgatnak. Ja és vannak a peregrinok között a bélyeggyűjtők. Ez az a típus, aki a credencial-jába (zarándok igazolvány) a lehető legtöbb pecsétet akarja gyűjteni. A szállásokon ugye mindig adnak, minden templomban is van, de a bároknak és éttermeknek is van már, illetve a települések is készítettek maguknak. Végül is én is gyűjtögető vagyok, de csak módjával, a szállások mellett azon templomokban ahol tényleg töltöttem kis időt vagy nagyon megtetszettek, aztán persze 1-2 bárban is pecsételtem, ahol jól éreztem magam vagy csak tetszett a pecsétjük J lájkos pecsétem azért nincs J https://www.youtube.com/watch?v=svbP3ZpUavM

A mai szállás egy régi templomban van, 1400 méter magasan egy korábban teljesen elhagyatott faluban, amiben most csak zarándokok és őket kiszolgálók laknak. A szállás a templom hátsó lefalazott részében van a konyhával, vizesblokkal együtt, közös mise, vacsi és reggeli a program.

A mise a templom „templom” részében volt. Az egyik vendéglátónk a pap, a másik a ministráns volt. Olyan 50 körüliek, nagyon kedvesek. A pap be volt öltözve, bár a fehér alatt a pólója nem kicsit átlátszott.. Mondjuk semmi nem volt a ministránshoz képest, aki egy focis sárga-piros pólóban nyomta és a mise közben egyszer elment megkeverni a vacsit és levenni a tűzről J Nagyon aranyos volt, szegény nagyon nehezen olvasott fel, láthatóan nem ez volt amiben a legjobb és valszínű nem a legjobb körülmények között élhetett.. Értékelni kell az embernek azt, nem kicsit, hogy milyen jó körülmények között is él, míg egyeseknek világ végi kis falvakban, tanyákon nem biztos, hogy minden megadatik..

A spanyol nyelvű misén a megbocsájtásról volt szó, persze ezt csak később tudtam meg, mert a spanyol (még) nem megy annyira J Ez az első hely egyébként ahol az angollal semennyire nem boldogultam, mert nem beszélték a vendéglátók, de a pap tudott németül J

A vacsi paprika nélküli paprikás krumpli vagy krumplifőzelék volt, ami nekem ízlett sózás után J egy tartalmas vacsi volt peregrinoknak J Majd közös mosogatással zártuk az estét J és készültem a hajnali indulásra, amikor is naplemente előtt terveztem elérni Cruz de Ferro-t, hogy otthagyjam amit magammal hoztam…

 

UI: Vad Kati továbbra is minden nap a nyomomban van. Bár pasival van, de ez gyanús.. Ja és ma még Orbán Józsi is megjelent https://www.youtube.com/watch?v=_SwaiRayGDc

 

Az elhagyatott Foncebadón

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A szállásunk

 

 

 

Foncebadón-ban a zarándokokon és vendéglátóikon kívül szinte csak kecskék élnek

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jegecamino.blog.hu/api/trackback/id/tr383182171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása