HTML

Jege az El Camino-n

Friss topikok

Címkék

Archívum

17. nap Villar de Mazarife - Astorga 2011.08.10. Süti kóstolóban

2011.08.26. 15:08 bjegesi

Management summary

Km: 32,0 km

Hostel rating (1-5 skalan): Astorga municipal 4+0,5=4,5 (Dóri kedvessége miatt)

Etap nehezsege: 2,5

Idojaras (1-5 skalan: 1 szar, 5 nagyon jo): 3,5

Faradtsag (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 3,5

Lelki rahangolodas, ALFA szint (1-5skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 3

Fizikai fajdalom, OMEGA szint (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 3,5

Szivas faktor (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 2

Igenyessegi szintem (0-5 skalan: 0 semmi, 1 kicsit, 5 nagyon): 2,5

Joerzes, azaz hogy is vagyok (1-5 skalan: 1 szarul, 5 nagyon jol): 4

 

Tudtad-e?

- hogy Astorga a 18-19. században a spanyol csokoládégyártás központja lett?

 

És a mai story

Hajnalban nagyon hideg tud lenni, ma termópulcsiban is fáztam, amíg fel nem melegedtem, pedig csak 06:30-kor indultam csak. Napközben meg tűz a nap mint állat, de szerintem nincs melegebb mint az otthoni kánikulában. Vagy csak aklimatizálódtam J Persze hiába ülök árnyékban, a büdös lábamra jönnek a legyek, de hogy mit szeretnek benne.. J

Ma elértem Astorgába, már csak kb. 30 km Cruz de Ferrro, mely utam talán legfontosabb állomása. Majd később kiderül miért is.. J Ha minden jól megy, akkor 2 nap múlva napkeltekor leszek ott.

Szóval Astorga, a gyönyörű 10 ezres kisváros, mely az egyik legszebb település utam során. A szálláson magyar hospitalero (szálláson dolgozó munkatárs) is dolgozik, akitől jófejségből főtt kaját is kaptam (sült csirke, disznóhús szósszal, rizzsel + dinnye), nyami J Dóri nagyon jófej, ezúton is köszi mindent, a sok jótanácsot J

A szálláson ingyenes ápolónők voltak, akik lekezelte mint állat J A lábam. Mondjuk nagyon hasonlóan kezelték, mint ahogy én szoktam, csak talán alaposabban kitisztították a sebeket, meg picit gyakorlottabbak mint én J

Astorga nagyon klassz hely, aki erre jár ne hagyja ki, belvárosi sétállóutcácskák tele emberekkel, a belvárosban minden második bolt süti vagy csoki bolt J Voltam is egy párban J Bár a sütik annyira nem extrémek és semmi különösebb nincs szerintem bennük, de jó alkalom volt mindent végigkóstolni és azért nem rosszak J 5-6 különféle sütit tuti végigettem, de több nem fért belém J Amikor az egyik boltból épp léptem ki, Betti nevetését hallottam. De nem láttam sehol L pedig kerestem. Azt hittem eljött meglátogatni. Na erre felhívtam, de nem értem el egész este.. L Úgyhogy inkább lefeküdtem aludni, hátha reggel elérem.. J

 

Na és akkor még egy téma, melyről érdeklődtetek. Most hogy már 2,5 hetes zarándok vagyok asszem elegendő tapasztalatom lett és írhatok a WC-kről és az anyagcsere folyamatokról. Itt most nem is elsősorban arról akarok írni mennyire nem mosnak kezet a zarándokok.. J De tényleg borzalmas  hogy sokan nem mosnak kezet vagy csak én vagyok még túl igényes.. J Szóval van a nagy dolog meg a kisdolog. A kicsi kicsi, akár útközben is elvégezhető bárhol, kivéve a mesetán J Persze ha van 1-1 fa vagy kőhalom, akkor megoldható, mert van mi takarjon J Persze csajoknak problémásabb ez, főleg, hogy mire odaérsz a fához, vagy kőhalomhoz, letolnád a gatyád, már 10 biciklis tuti odaér addigra.. J Persze a fiúkat ez is kevésbé zavarja. J A nagydolgot már ilyen fáknál, kőhalmoknál nehezebb elintézni, de ha nagyon kell, akkor muszáj megoldani. Persze akkor célszerűbb nagyobb kőhalmokig, vagy nagyobb bokrokig, akár km-eket menni J Szóval a nagydologt célszerű a szálláson elintézni. Ott csak az a kérdés, kit mennyire zavar, hogy akár csak egy paravánnal van elválasztva a WC. Ha valakit is zavar, akkor pár nap és túlteszi magát ezen az tuti, ahogy csökken az igényességi szintje. J Ha valakit ez mégis nagyon zavar, akkor is javasolt elvégezni a dolgát, mert különben bedugul a kémény.. J Persze nem minden szállás ilyen, vannak nagyon kulturáltak, de volt egy olyan is, ahol ülőke sem volt. Ha zavar a tömeg a WC-ben, akkor olyankor menj WC-re mikor mások nem, a taktikák, melyeket megfigyeltem: amikor mindenki lefeküdt vagy még nem kelt fel;amikor mindenki vacsorázik vagy délután sziesztázik.. J Ha nagyon gáz a WC, akkor meg kell keresni egy bárt, éttermet, ahová szerintem egy peregrino bármikor bemehet (mégha néha ki is van írva hogy nem J) De ha veszel reggelihez egy jó kis cafe con lecce-t, utána a bár WC-jében jól eshet egy kis felfrissülés J

UI: ha az útikönyvben a szálláshoz az van írva, hogy nincs zuhanyzó meg öblítős WC, akkor hidd el a könyvnek! J

 

Villar de Mazarife a szállás kertje és a medence hajnalban

 

Útban Astroga felé

Mindenféle vándor van az úton

 

 

 Astorga előtti pihenőhely, gyümölcs és pia adományért a hippiktől

 

Astorga amikor megpillantja az ember

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Astorga utcáin

 

 

 

Astorga püspöki palota by Gaudi

 

 

 

Merre tartasz vándor?

 

Úton Astorgában

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jegecamino.blog.hu/api/trackback/id/tr533182110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása