HTML

Jege az El Camino-n

Friss topikok

Címkék

Archívum

8. nap Najera - Redecilo del Camino 2011.08.01. Sut a nap..

2011.08.01. 17:33 bjegesi

Management summary

Km: 32,5 km

Etap: Najera - Redecilo del Camino

Hostel rating (1-5 skalan): Redecilo del Camino 4

Etap nehezsege: 1,5

Idojaras (1-5 skalan: 1 szar, 5 nagyon jo): 4

Faradtsag (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 2,5

Lelki rahangolodas, ALFA szint (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 2

Fizikai fajdalom, OMEGA szint (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 2

Szivas faktor (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 1,5

Igenyessegi szintem (0-5 skalan: 0 semmi, 1 kicsit, 5 nagyon): 3

Joerzes, azaz hogy is vagyok (1-5 skalan: 1 szarul, 5 nagyon jol): 5

Tudtad-e?

- hogy ma elhagytam La Rioja regiot es atleptem a legnagyobb spanyol regioba, Kasztilia-Leon-ba?

- hogy Kasztilia-Leon az irodalmi spanyol nyelv bolcsoje?

- hogy Kasztilia-Leon regioban 400 km-en keresztul vezet az El Camino?

- hogy Santo Domingo de la Calzada telepulesen (amelyen ma athaladtam) tyukok es kakasok vannak a temploban es a kisvaros biroja korabban akasztokotelet hordott a nyakaban? (na es mi az oka ennek?? :)

na es a mai story

Nem a legjobban indult a nap, kb. 90-100 fo aludt egyutt velem egy haloteremben, es a mellettem levo srac nagyon rosszul aludhatott mert egyszer csak ejjel elkezdett sikitozni (de aludt kozben) kb. 10-15 mp-ig. Reggel kiderult, hogy szinte mindenki felebredt erre :)

Olyan ifjusagiszallos vasagyas szallas volt, igy ha valaki megmozdult, akkor a nyikorgasokat a korulottelevok mind hallotak. Igaz adomanyos szallas volt, azaz mindenki annyit ad amennyit tud/akar. En 5 eurot adtam, mert a spanyolok is annyit adtak. Egyebkent eddig 6-10 euro kozott volt a szallas ejszakankent. Elvielg egyre olcsobb lesz, mert megszunnek a "monopoliumok" Persze majd harc is lesz a heleyekert.. amit nem varok. Egyebkent Galicia regioban pedig szabalyozva van az ar, mindenhol 3 euro a szallas. A mai szallasom is adomanyos, de ossze sem hasonlithato a tegnapival, 2 teremben kb. 12-15 ferohely es meg vacsit is keszitenek nekunk, 3 fogasost, szoval nem ehezem :) Es ha meg jot is alszom, akkor az adomanyosladab a halas leszek.. :)Egyebkent mindenkit kerdezgetek mennyit illik adni, de mindenki azt monda hogy amennyi mashol is egy szallas. aztan 5 eurot dobalnak be, szoval akkor en is.. na jo ma 5plusz 5 minimum illik adni, ha ilyen kedvesek velunk :)

Ma megint sokat voltam egyedul, meg Hectorral a Zaragoza kornyeki sraccal, akivel kerulgettuk az elmult 1-2 napban mar egymast. Jol eldumaltunk kozel azonos a spanyolunk (upsz, bocs) az angolunk. Jot dumaltunka  aocirol, a Barca-rol, meg megint viritottam, hogy milyen jo kis orszagunk van.

Az erdekes meg, hogy sok egyetemista van, vagy most vegzett, ja es engem is annak nez mindenki :))) Es ezek a fiatalok tobbsegeben azert jonnek, mert nem tudjak mit akarnak az eletben es remelik itt meglelik.. Hat sok sikert nekik!

Az a tegnapi tomegszallasos, tangabugyis, ejjel sikoltozos, hamar betelos szallos tortenet alapjan a jovoben igyekszem kerulni az ejszakakat azon varosokban, melyeket az utikonyvek egy-egy szakasz vegallomasanak irnak, mert az emberek 2/3-a nagyjabol eszerint megy, igy ott sokan is vannak. Ma valszinu osszesen 10-15 fo lesz az egesz szallason, ami egy pottom kis faluban van a anyugalom szigeten, egy kis kertben ucsorgok, a ruhaim a mosas utan szaradnak, leapolgattam a labam es nezem holnap merre menjek tovabb :)

Ma arnyekot szinte csak a sajatomat lattam, es jelentem kezdunk megbaratkozni, megborotvalkozni meg nem :) Pedig masok borotvalkozznak rendesen, en meg itt szakalasodom, de igy legalabb mindenki felismer :)

Par napja egesz Gerard Pique-sen neztem ki http://fclubbarcelona.wikispaces.com/Gerad+Piqu%C3%A9 de ma mar hosszabbacska, olyan mint egy igazi vandore, na :) meg igy legalabb nem eg le az arcom, meg nem ugranak ram a csajok :)

Az uton mar alig van ismeros es sok 1-2 napja megismert arcot is elhagytam, a mai szallason mindenki uj.. Mar csak paran lezengenek egyebkent korulottem az egy napon kezdettekkel, es nem a szagom miatt..hu ebbol kuldenek ajandekot, milyen amikor berek egy 10 oras napon eltoltott seta utan :) na de mindig vannak nalam sokkal koszosabbak es budosebbek is :)

Lehet paran egyebkent elhuztak elottem, de a kezdeti csapatbol tenyleg csak par arc van, egy francia srac aki 1,5 honapja gyalogol Franciaorszagbol, egy munceni uzletember, aki mar jart koabban Caminot es most "csak" 2 hetre jott, Clair a francia 40-50 kozotti no, aki nagyon fitt es szinten mar regebb ota gyalogol a Camino franciaorszagi szakasza ota. A tobbiek ma mar mind eltuntek, lemaradtak.. :(

Claire-tol ma kaptam egy bokot (mert vegig tartottam vele a lepest). Megkerdezte, hogy milyen rendszeresen turazom otthon. Majd amikor elmondtam, hogy soha, akkor azt kerdezte, hogy rendszeresen sportolok valamit, hogy igy birom? :)))

Pedig meg Sut a nap nehogy szomoru legy, lehetne szazszor is rosszabb :) https://www.youtube.com/watch?v=0W0UuwtxFi4 

 

Ma volt a 8. napon, azaz tul vagyok mar 1 heten. A mai nap ezen gondolkodtam, szerencsere mulik a faradtsagom :) Szoval 1 het. Es mirol is szolhatna az elso het.. A Szerelmesek az elso heten mindig ilyenkor kezdik el megismerni egymast, elcsattan az elso csok, kezdenek kialakulni az erzelmek, probalgatjak egymast, stb. Valahogy igy van ez a Caminoval is, megismerkedtunk, elcsattantak az elso vizholyagok, probalgatjuk mennyit bir a labunk, stb.. Azaz formalodunk :) Ahogy a projekteknel is, az elejen ez tortenik, csak itt most minden nagyon gyorsan tortenik, a leheto leghamarabb fel kell venni a ritmust, megszokni egymast, a fajdalmat, a vandoreletet es akkor hamar beall a napi rutin es megerzi az ember az izet ennek a csodalatos utnak :)

Bettivel eltoltott elso hetunk is eszembe jutott ennek kapcsan (misem termeszetesebb :), amikor pillanatok alatt megismertuk egymast, pedig nem is szamitottunk azon a napon egymas erkezesere, gyorsan elmelyedtunk a masikban es mindent felredobtunk hogy a leheto legtobbet legyunk a masikkal egyutt, mert tudtuk, hogy ez egy nagyon jo dolog, sot a legjobb ami tortenhetett az eletunkben, pont akkor es pont ott.. :) asszem itt az uton is hasonlo hatalmas erzelmi tolteteket kapok..

Sokat megyek egyedul, ilyenkor tenyleg sokat gondolkodik az ember. A "setallo Jege" elott ilyenkor lepereg elete filmje.. https://www.youtube.com/watch?v=AAj_LE5IH1k&feature=related

Neha olyan erzesem van mintha rohannek (jo persze gyorsan gyaloglok :) De pl vacsiknal is gyorsan eszem itt is, ugy mint otthon, ami nem jo, legalabb itt figyelhetnek ra, ja, fogok is :) Elveznem kellene az etelek izet. na ha ilyenekben megvaltozom, az mar jo lesz, alakul itt a dolog :)

Este meg megismerkedtem par kedves idos emberrel a szallason. Egy lubecki parral, a holgy protestans lelkesz, akik nagyon kedvesek voltak velem, veluk is vacsiztam. Aztan amikor kiderult, hogy nem csak par szot tudok nemetul, beindultak.. Atvaltottak nemetre es innentol kb. egy orat csak beszeltek es beszeltettek. Annyira kellett koncentralnom, hogy ertsem oket, hogy teljesen lefaradtam. kb. a 75%-at ertettem annak amit mondtak, nem is rossz arany :) vagy legalabbis azt gondolom ertettem :) Nehes volt, mert nagyon sok szot nem tudtam, ilyenkor angol szavakkal potoltam :) Szoval tudok mar danul is szinte :) Arrol beszeltunk sokat, hogy miert is jonnek Camino-ra az emberek es milyen erdekes, hogy egy katolikus zarandokuton milyen keves vallasos van, es akik nem azok, azok kozul meg aztan tenyleg ritka az aki meg is nezi a templomokat.. Kicsit el is szegyeltem magam, mert en sem nezem meg mindegyiket (persz senki nem nezi meg, mert lehetetlen, annyi de annyi szep templom van..), de legalabb ahol megszallok, ott megnezhetnem a helyi templomot. Mondjuk pont a vacsi elott megneztem az ittenit :)

Aztan megismerkedtem meg egy 65 eves holland foszerrel, aki 2011. aprilis 14-en indult Amszterdam mellol!!! 3,5 honapja uton van es elvezi az eletet, annyit megy amennyi jol esik neki, nyugdijas es tervei vannak azutan is, ha eleri Santiago de Compostellat. Kitalalta, hogy legkozelebb Romaba gyalogol el.. Hihetetlen arcok vannak. Ha mindenki igy vinne veghez a terveit..

Ja sok mindnekiben meg az ismeroseim, barataim latom, komolyan, nem hulyeskedem, sokmindenkinek van itt alteregoja, talan pont Neked is :) Vagy csak kezdek bekattanni? :)

Na inkabb alszom. Adios amigos!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jegecamino.blog.hu/api/trackback/id/tr23117662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisgyerek9 · http://kisgyerek.blog.hu 2011.08.03. 06:56:15

Nagyon jó a blog! Élményszámba megy a "befordulás"-t olvasni. Csak menni és menni és közben gondolkodni...nagyon sokat tud javítani a mentalitásán az embernek

Anikoo 2011.08.03. 11:26:10

Szia, Jege! Regisztráltam magam a blog-ra, hogy innen is tudjalak biztatni! Kitartást!

H.T. 2011.08.03. 12:43:33

Jege!Lélekben mindenképpen Veled vagyunk!A hasonmásokról nem nyilatkozhatok!:)
süti beállítások módosítása