HTML

Jege az El Camino-n

Friss topikok

Címkék

Archívum

4. nap 2011.07.28. Cizur Menor - Cirauqui BUCSU ES VIZHOLYAGVARRAS

2011.07.31. 18:38 bjegesi

Management summary

Km: kb. 26,3 km (utolso 12,5 km tuzo napon 33 fokban arnyek nelkul..)

Etap: Cizur Menor - Cirauqui

Hostel rating (1-5 skalan): Cirauqui 3,5

Etap nehezsege: 2

Idojaras (1-5 skalan: 1 szar, 5 nagyon jo): 4

Faradtsag (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 2,5

Lelki rahangolodas, ALFA szint (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 2

Fizikai fajdalom, OMEGA szint (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 2

Szivas faktor (1-5 skalan: 1 kicsit, 5 nagyon): 1,5

Igenyessegi szintem (0-5 skalan: 0 semmi, 1 kicsit, 5 nagyon): 4

Joerzes, azaz hogy is vagyok (1-5 skalan: 1 szarul, 5 nagyon jol): 5

Tudtad-e?

- hogy azert olcsobbak az onkormanyzati fenntartasi hostelek (albergue a neve), mert adokedvezmenyt kapnak.

 

na es a mai story

Ma sikerult idoben felkelni (6:00), igy meg sotetben kiosontam a szobabol a kertbe es ott kezdtem pakolni. (Egyebkent nagyon hideg es sotet van reggel, de aztan hamar elkezd melegedni, 10 korul altalaban mar nagyon meleg van..) de aztan hamar felkapcsolta valaki bent a villanyt igy en is bementem es hangosan joreggelteztem ahany nyelven csak tudtam, orultek paran :)

A reggeli gyaloglast nagyon elvezem, ekkor meg friss az ember laba (es az agya is), epp ezert figyelni is kell ra, neha be is melegitem ahogy anno a suliban is csainlatuk, korzesek ide-oda, amoda, stb. Reggelente sokat lehet gondolkodni, ilyenkor mindenki magaban bandukol (es a kavejara gondol, amit a kovetkezo faluban megkap). :) Lehet otthon is koran kellene kellni es akkor tudnek gondolkodni?? :)

Tudok mar koreaiul is picit, fonetikusan: Csu on kill, ami Jo utat jelent, 3 pici koreaitol tanultam. Reggel napraforgok es buzamezok mellett haladt az ut, eszembe is jutott https://www.youtube.com/watch?v=Owg-NaUoHHo Meg a tragediak jutottak meg eszembe. Na es nem az amikor megtudtam , hogy nincs Telapo, hanem amik eltem soran vegigkisertek es gondoltam ma a Nagyszuleimre is..

Aztan a buzamezok utan egy hegyet kellett megmaszni, de mint tudjuk ebben igen jo vagyok, igy nem volt gond :) Sokat nyom a latba, hogy erzem a ritmust.. https://www.youtube.com/watch?v=u_ppF2yK4NM huu erre a szamra egyebkent nehany hete eletem egyik legSZENVEDELYESebb tancat nyomtuk Bettivel :)

A hegyre mikor csak ugy szarnyalok felfele, akkor mindig nagyon izzadok, jon ki a so (show), vagyis https://www.youtube.com/watch?v=4ADh8Fs3YdU Aztan amikor a hegyre felertunk ahol rengeteg szelkerek volt, ott pont beertem az elottem fel oraval indulo kedves holland es nemet holgyeket, akiknek felig spanyolul, felig angolul elmondtam, hogy Jo napot kivanok Holgyeim, Don Quijote de la manca vagyok es megkuzdok Onokert a szelmalmokkal. es elindultam a botommal a szelkerek iranyab. Like-oltak :) A vilag vegi hegyteton egy kisbuszbol ismet kavet lehetett kapni. Az arus amikor megtudta, hogy magyar vagyok elkezdett vicsorogni, gondoltam lehet ismeri OVERDOSE-t.. de nem :) kis angolsagaval nehezen elmagyarazta, hogy a fogait Sopronban csinaltak, szoval ismeri Magyarorszagot :)

Ma volt mehato pillanat is. A hegyrol lefele erzekeny bucsut vettunk Rolanddal a holland es nemet holgyektol, akik szerintem nagyon megkedveltek :)es en sem felejtem el oket, Meta a holland megtanitotta, hogy Hollandiaban minden delutan 5-kor BEER o"clock van, aza sorozni kell :) Nagyon meghatodtak, hatalmas oleleseket kaptunk. Ok is nagyon meghatodtak. Es egy apro ajandekkal bucsuztunk Toluk, A magyar zaszlo egy kis 2-3 centis darabjat ajandekoztuk nekik. Itthonrol vittem ket meter 2 cm vastag nemzeti szalagot :) Na ez utan meg puszikat is kaptunk :) es tudtuk, ereztuk, tenyleg nem fogjuk valoszinu latni egymast (es ez tenyleg valszinu igy lesz..) Az oleles es a fel percig tarto oleles engem is nagyon meghatott, de egyben hatalmas erot is adott es szeretetet, ami utan csak mentem, mentem es meg sem altam a "kertkapuig", majd a kovetkezo sarokig, majd a kovetkezo telepulesig.. https://www.youtube.com/watch?v=wA1_aw2wAYI 

Tenyleg rengeteg dolog jar az ember fejeben, ma egy kert mellett elmenve lilahagymat kivantam meg zsiroskenyerrel. Aztan azert megse maszhattam at a keritesen :) https://www.youtube.com/watch?v=W_s-JAyZ5G4 A kukorica mezokrol meg eletem legkemenyebb meloja jutott eszembe, amikor kozel 2 hetig cimereztunk. Na az meg ennel a gyaloglasnal is sokkal kemenyebb volt.. :)

A mostani hely ahol megszalltam Cirauqui egy kis dombteto tetejen allo regi gotikus templombol es korulotte kb 50 hazbol all, mint a meseben, egy kis ekszerdoboz, tele nyugalommal es szeretettel. Ha tudom idaig eljutok ma, akkor nem lett volna nehez meghozni azt a dontest az uton 10 km-rel korabban hogy megalljak vagy tovabbmenjek. Nagyon csabitott egy kisvaros Puerta de la Reina, ahol a heten bikafuttatas van es bikaviadalok. Mint Pamlonaban par hete, csak ez valoszinu a kisvarosi hangulata miatt azt adhatja vissza ami regen volt Pamlona, 1926 elott, mikor meg Hemingway regenye elott felfedezte volna a vilag..

Az olaszokat nem tudom elhagyni, mindig osszefutok veluk, jo fjek, csak hangosak, azaz olaszok :) meg par szivos oreget sem tudok elhagyni. Van aki 1 oraval elobb indul es 3-mal kesobb er be, egy francia oregnek annyi gyogyszere volt, hogy meg sem tudtam szamolni, kb. 60 eves es egyik kezeben bot a masikban egy nagy ernyo osszecsukva. le a kalappal az ilyen kemeny emberek elott, respect https://www.youtube.com/watch?v=YWLMnX8F45M Az olaszokkal azert kezdunk osszehaverkodni, ma volt egy szakasz ahol egyutt mentunk mint a libak es az egyik rakezdett, hogy https://www.youtube.com/watch?v=PzFU7KEoVJA aztan mindenki ahogy tudott bekapcsolodott, volt aki enekelt, futyult en meg a nagy enektudasommal 1-1 szot belekurjantottam, "hey ho" :)

Az utolso 10 km-t szinte egyedul tettem meg, a vegen futottam ossze ismet Rolanddal. Tuzo napon, keves arnyek menten rottam a km-eket, eloszor hallgattam zenet amiota itt vagyok, kellett :) Enekeltem is, mert senki nem hallotta :)Olyan is volt, hogy atszeltem egy telepulest kb. 3-4 percig gyalogoltam es senkivel nem talalkoztam vegul a telepulesen, delutan 3 korul, siesta.. :) Az ut vegen volt egy nagyon nagy emelkedo, tuzo napon meredeken fel es csak fel, kemeny volt, de szerencsere a hegyimenomano felert hamar a csucsra :) Azt hiszem ez a sziv diadala, a sziveme, mely huz hazafel :)https://www.youtube.com/watch?v=Hcv7rMw9zvU

Ma voltam spanyol misen, nagyon mosolyogtank rank, a kb. 140 fos telepulesen hetkoznap este 30-40 oreg volt, ami ha ugy nezzuk nagyon jo, 25-30%-a a lakossagnak minden nap jar misere.. 30 perces misen tobbszor elhangzott a vandor szo, sokkal tobbet nem ertettunk, de az otthoni miserenddel megyezo volt az itteni is. A helyiek a miseken imadkoznak a peregrinokert (zarandokokert), ami egy nagyon szep dolog, es tenyleg mindenhol kedvesek velunk, mosolyognak, beszelgetnek :)

Csok mindenkinek.. :))) Koszi az sms-eket, like-okat, blog kommenteket, nagyon fontosak, jol esik mikor a tuzo napon er egy kedves sms del korul :)

Holnap elerem az elso megtett 100 km-t :)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jegecamino.blog.hu/api/trackback/id/tr503114814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ganf 2011.07.31. 19:10:45

ha már isteni segítségért fohászkodsz akkor ott kezd gond lenni :D

tolj 1 kis epo-t mint a régi touron és menni fog a baktatás :P

kitartás még pár hét és haza jutsz. melóban majd kipihened magad :D
süti beállítások módosítása